سید امیر مهدی جانسید امیر مهدی جان، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 9 روز سن داره

امیر بابارضا

وصیت‌نامه امام علی(ع) در آخرین لحظات حیات

1392/5/6 23:58
732 بازدید
اشتراک گذاری

حضرت علی(ع) در واپسین لحظات حیات باعزت و عظمت خویش، وصیت گهربار و سرشار از نکات آموزنده داشتند.

این آن چیزی است که علی پسر ابوطالب وصیت می‎کند: به وحدانیت و یگانگی خدا گواهی می‎دهد و اقرار می‎کند که محمد بنده و پیغمبر اوست، خدا او را فرستاده تا دین خود را بر دیگر ادیان پیروز گرداند. همانا نماز، عبادت، حیات و زندگانی من از آن خداست. شریکی برای او نیست، من به این امر شده‎ام و از تسلیم شدگان اویم.   
فرزندم حسن! تو و همه فرزندان و اهل بیتم و هر کس را که این نوشته من به او رسد را به امور ذیل توصیه و سفارش می‎کنم: 
  
1- تقوای الهی را هرگز از یاد نبرید، کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقی بمانید. 
  
2- همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید، و بر مبنای ایمان و خداشناسی متفق و متحد باشید و از تفرقه بپرهیزید، پیغمبر فرمود: اصلاح میان مردم از نماز و روزه دائم افضل است و چیزی که دین را محو می‎کند، فساد و اختلاف است. 
  
3- ارحام و خویشاوندان را از یاد نبرید، صله رحم کنید که صله رحم حساب انسان را نزد خدا آسان می‎کند. 
  
4- خدا را! خدا را! درباره یتیمان، مبادا گرسنه و بی سرپرست بمانند. 
  
5- خدا را! خدا را! درباره همسایگان، پیغمبر آن قدر سفارش همسایگان را فرمود که ما گمان کردیم می‎خواهند آنها را در ارث شریک کند. 
  
6- خدا را! خدا را! درباره قرآن؛ مبادا دیگران در عمل کردن، بر شما پیشی گیرند. 
  
7- خدا را! خدا را! درباره نماز؛ نماز پایه دین شماست. 
  
8- خدا را! خدا را! درباره کعبه، خانه خدا، مبادا حج تعطیل شود که اگر حج متروک بماند، مهلت داده نخواهد شد و دیگران شما را طعمه خود خواهند کرد. 
  
9- خدا را! خدا را! درباره جهاد در راه خدا، از مال و جان خود در این راه مضایقه نکنید. 
  
10- خدا را! خدا را! درباره زکات؛ زکات آتش خشم الهی را خاموش می‎کند. 
  
11- خدا را! خدا را! درباره ذریه پیغمبرتان، مبادا مورد ستم قرار گیرند. 
  
12- خدا را! خدا را! درباره صحابه و یاران پیغمبر، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درباره آنها سفارش کرده است. 
  
13- خدا را! خدا را! درباره فقرا و تهیدستان، آنها را در زندگی شریک خود سازید. 
  
14- خدا را! خدا را! درباه بردگان، که آخرین سفارش پیغمبر درباره این‌ها بود. 
  
15- در انجام کاری که رضای خدا در آن است بکوشید و به سخن مردم (در صورتی که مخالف آن هستند) ترتیب اثر ندهید. 
  
16- با مردم به خوشی و نیکی رفتار کنید چنانکه قرآن دستور داده است. 
  
17- امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ نتیجه ترک آن این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد، آنگاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعای آنها برآورده نخواهد شد. 
  
18- بر شما باد که بر روابط دوستانه ما بین خویش بیفزایید، به یکدیگر نیکی کنید، از کناره‎گیری و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید. 
  
19- کارهای خیر را به مدد یکدیگر و به اتفاق هم انجام دهید، از همکاری در مورد گناهان و چیزهایی که موجب کدورت و دشمنی می‎شود، بپرهیزید. 
  
20- از خدا بترسید که جزا و کیفر خدا شدید است. 
  
خداوند همه شما را در کنف حمایت خود محفوظ بدارد و به امت پیغمبر توفیق دهد که احترام شما (اهل بیت) و احترام پیغمبر خود را پاس بدارند. همه شما را به خدا می‎سپارم . سلام و دورد حق بر همه شما ... .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (23)

حسین
6 مرداد 92 23:53
به این سایت یک سری بزنید http://kodakshop.blogsky.com/
ارلا
7 مرداد 92 13:22
من کجام
مامان امیر مهدی (سوده)
7 مرداد 92 15:03
الهی بمیرم برای مظلومیت امام علی(ع)....

ممنون از پست زیبایت عمه گلم.التماس دعا.


التماس دعا
مامان تسنيم سادات
7 مرداد 92 15:39
شهادت مولاى متقيان اميرالمومنين على (ع) تسليت باد
توى اين شب قدر به ياد ما هم باشيد


التماس دعا
فرشته ام "امیرحسین"
8 مرداد 92 16:01
سلام عمه جون ممنون از پست زیبات، توی این روزهای عزیز ما رو هم دعا کنید


سلام مامانی ممنونم که بهمون سر زدید.
ما هم از شما در این ایام التماس دعا داریم.
مامان امیر مهدی (سوده)
9 مرداد 92 15:52
خدا رو خوش میاد من با این پا درد و کمر درد هی بیام اینجا و خبری نباشه؟؟؟!!!!


وای شرمندم
بیام بمالم ، پیرو کسیکام بیارم
عاشقتونممممممممم.
مامان امیر مهدی (سوده)
9 مرداد 92 15:53
امشب اخرین شب قدره ما رو حتما دعا کنید عمه خانم های گلم.


مدام توی ذهنم بودید
امیدوارم خدا بهترین هارو برامون رقم زده باشه.
آمین.
مامان حسین جون
9 مرداد 92 18:39
این ایام دلم امانتی باشه در دست شما هرجا رفتین،هرجا دلتون شکست التماس دعا


قربون اون دلتون برم مامانی
ما که به یاد همه بودیم.
انشااله بهترین ها در انتظارتون باشه.
مامان امیر مهدی (سوده)
10 مرداد 92 16:25
سلام سلام صدتا سلام به روی ماهتون!یک سوا میخوام ببینم چطور میتونم برای مطالبم موضوع بذارم که کلیک کنم روش تمام مطالب مربوط به اونو ببینم مثل قسمت مناسبتها در وب سید نازنین


سلام عزیزم ببخشید دیر جواب دادم
یک مقدار مشغول کارو بار بودیم
عزیزم باید بری توی قسمت مدیدیت وبلاگ بعد قسمت موضوعات وبلاگ رو انتخاب کن سپس موضوعاتتو توش مشخص کن.
فداتــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 8:56
سلامممممممممم امدم بگم من حواسم هست به اون مهمونیه و عکسهاشو میخوامممممممممممممم عکسهای خومسزه!

ای قربون اون حواس جمعت
انشااله میذارمش به روی چشم.

مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 8:57
باور کنین من انقدرها هم شکمو نیستما چکار کنم عمه های گل خب سفره تون خیلی خیلی اشتها برانگیزه!


شرمنده میکنی به خدا سوده جون
اختیار داری
گفتم شمارو کنی مااشتهامون برانگیخته میشه
مگه نه!!!!!!!!!!!!!!!
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 8:58
یک خسته نباشید بزرگ تقدیم عمه های نازنین و بهتر از گل!خسته نباشیددددددددددددددددد(با صدای بلند بخونید لطفا)

باور کن مامانی همون موقع مامانی پیامتون که دیدیم کلی باعث خوشحالیمون شد.
ممنونم از اینکه به یادمونی
عزیزم
ولی چون شب قبلشم احیا بود شب بعدشم تا ساعت 2 و 3 بیدار بودیم دیگه باعث شد که دیر خدمتتون برسیم و پیام های پر از لطفتونو جواب بدیم
عاشقتونیمممممممم
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:02
من هر چند روز یک بار باید این جمله هارو تکرار کنم:
عمه جونا دوستتون داریم !

عمه جونا عاشقتونیم!

لطفا با صدای بلند این جمله ها رو فریاد بزنیدددددددددددددددددددد

عمه جوناااااااااااااااااااااا دوستتون داریمممممممممممممممممممممم
عمه جوناااااااااااااااااااا عاشقتونیمممممممممممممممم
(وایییییی گلوم درد گرفت از بس داد زدم خودتون ادامه بدید لطفاااااااااا!)
عمه جونااااااااااااااا دوستتون داریممممممممممممممم
عمه جونااااااااااااا عاشقتونیمممممممممممممممممم



عزیزم ما هم باید هر روز این جمله تکرار کنیم سوده جون دوست داریم خیلی زیاد
باور کن که در مقابل لطف بی مثالت زبانوم قاصره
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:05
عمه ی گل کیه کیه؟
عمهی جونای امیر مهدی اند!
عمهی نازنین کیه کیه؟
عمه جونای امیر مهدی اند!
عشق سوده و امیر مهدی کیه کیه؟
عمه جونای امیر مهدی اند!
برای کی بمیرممممم؟برای عمه جونای امیر مهدی!
(تمام این جملات با اخرین توان و با صداییییییییییییی بسیار بسیار بلند باید خوانده شود!!!)

خدا نکنه عزیز دلم
ولی واقعا شعر خیلی جالبی شده
دوستون داریم خیلی زیاد
ولی هرچی که فکر می کنیم شما خیلی به ما لطف دارید ما اصلا قابل تعریف نیستیم
باور کــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
همش از لطف بی شمار شماست عزیز دلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
عاشقتم مهربون مامان
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:07

وایییییییییییییی هنوز عکسهای خومسزه ندیدم دهنم اب افتاده!!!!
چکار کنم شما هنرمندید دیگه تو ماه رمضونی دل منو دایم اب کنید دیگه!!!!

قربون اون دلت عاشقت برم
باز هم مثل همیشه شرمنده می کنید
برا همین نمیذاریم که دیگه انقدر این بزاقتون توی رمضان ترشح نکنه
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:08
فکرشو بکنین من از وبلاگتون دلم نمیاد برم!

حالااااااااااااااا اگه بیام خونه تون چطور برم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

احتمالا با دسته جارو!!!!!!




اختیار دارید عزیز دلم

منزل خودتونه شما بیاد مارو بیشتر عاشق خودتون میکنید


مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:10
درباره علاقه ام به عمه جونا فکر کردم و به این نتیجه رسیدم:
عمه جونا!خب میخواستین انقدر گل و مهربون نباشید تا ما هم انقدر عاشق شما نباشیم!



وای خدای من
منو بگیرید دارم غش میکنم
ما از این همه لطف و مهربونی چیکار کنیم
دوستون داریم خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی . . .
زیاد
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:12
ما عکس میخوایمممممممممممممممم زود زود
ما عکس میخوایمممممممممم
زود زود
ماعکسسسسسسسسسسس میخوایییییییییییییییییییممممممممممممممممممم.(فکر کنم لارنژیت شدم از بس داد زدم امروز!)


یزیزم به روی چشم حتما یک پست جدید در دست احداثه
دوستون دارم عاشقتونیم
آیاببخشید لارنژیت چیست؟؟؟؟؟؟؟؟
میبینم که پزشکی صحبت می فرمایید؟؟؟!!!!!!!!!!!!
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:14
واییییییییییییییی چرا این شکلکهای نی نی وبلاگ انقدر کم است!
خب اخه اگه ادم بخواد نهایت عشق و علاقه را با تصویر به عمه جونا نشون بده این عکسها که کافی نیست!
من فقط از این میتونم استفاده کنم شما خودتون لطفا ضرب در بینهایتش کنید!



باز هم مثل همیشه شرمنده محبت هاتیم مامان سوده مهربون
عشق شما سرشار از محبت بی نهایت شماست که با هیچ چیز قابل جبران نیست
ما که نمیدونیم چطور بگیم مامان سوده دوستون داریمممممممممر
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:18
صبح جمعه تون پر ازشادی و سلامتی و سرشار از عطر گلهای اقاقیا!
یک دشت اطلسی تقدیم قلب پاک و مهربونتون!
عاشقتونیم و دوستتتون داریم و براتون میمیریم!
عمه جونا دوستتتون داریمممممممممممم
عمه جونا عاشقتونیممممممممم

خوب شد پسرم این جمله رو به من یاد داد!!!!اخه امیر مهدی جونم این جمله رو از صمیم قلب پاکش میگه و فکر میکنم نهایت صداقت و پاکی و علاقه توشه بنابراین منم میگمممممممممممممممممم:
عمه جونا دوستتتون داریممممممممممم
عمه جونا عاشقتونیمممممممممممممممم


واقعا از اینکه به یادمونید بسیار سپاسگذاریم
ممنون از این پیام پر از لطفتون
دوستون داریم دونه دونه ی دنیا
این هم از جملات امیر مهدی ما
قربون اقاقیای خوشگل خودمون
بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
مامان امیر مهدی (سوده)
11 مرداد 92 9:23
خودم دارم میرم دیگه چرا میزنین!!!!!







وایییییییییییییییی دلمممممممم تنگ شددددددددد!!!!!


خدا نکنه

عزیز دلم واقعا مارو که با این پیام های سرشار از لطف و مهربونیتون شرمنده می کنید

ممنونم از این همه صداقت و لطف بی نظیرتون

دوستون داریم



دل ما هم تنگ میشه
نرید دوباره بیاید پیشمون
مامان تسنيم سادات
12 مرداد 92 5:07
به به ....
چقدر قشنگ شده اينجا


ممنونم مهربون مامان
ما هم به افتخار شما و سید کوچولومون رنگ مورد علاقتونو انتخاب کردیم
مامان امیر مهدی (سوده)
12 مرداد 92 18:55
لطفا به نظرات ما توجه کنید عمه جونا ما دل نازکیمهاااا!!!!پس عکس جدید کو؟اخرین افطار!!!امدی و قالبو عوض کردی دستت درد نکنه اصلا نوش جونتتتت ولی ما هم دل داریمهاااا!!!


قربون اون دلت برم خدا نکنه که ی وقتی بشکنه ها بعد او نوقت ما چیکار کنیم
شرمندم به خدا باور کن قالبو ساعت 3 بامداد عوض کردم دیدم تازه یک روز هم از لیالی قدر گذشته دیگه
بازهم از بابت دیر پاسخ دادن عذرخواهی میکنم
مامانی بخشیدی
آری؟؟؟
و اما از عکس یک پست جدید در راه است
بزودی میایم
بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسس.